Kontrolling szolgáltatás + üzleti tanácsadás
Nyereség és átláthatóság növelése a cégedben.
Nagyon röviden ebben segítek az ügyfeleimnek. A nyereség sok minden miatt fontos, én ezek közül kettőt emelnék ki: a küldetésedet és az osztalékot. Akár valamilyen nagy küldetésért dolgozol, akár “csak” annyi a célod, hogy sok pénzt vigyél haza vállalkozóként, akár mindkettő igaz rád, egy dolog biztos: nyereség nélkül nem fog menni
Az átláthatóság pedig azért fontos, mert egyszerűen sokkal nyugodtabb leszel tőle, gyakorlatilag jobban alszol, ha tisztán látsz. Ezt nem én mondom, az ügyfelek jelzik vissza. Bárhol tarts most a cégeddel pénzügyileg (veszteség – nullszaldó – nyereség), ha ezt tisztán látod, és azt is, hogy mi az oka és min kell változtatnod, akkor sokkal nyugodtabban fogsz dolgozni.
Kontrolling szolgáltatás + üzleti tanácsadás
Hogyan teremt értéket a kontrolling?
- Pénzügyi és üzleti átláthatóság
- Jobb döntések cégvezetőként
- Több nyereség, nagyobb lehetőségek cégtulajdonosként
Visszajelzések
Kiváló6 vélemény alapjánMáté Steindl2023-12-07Ádámmal a közös munka olyan hatékony és könnyű, hogy arra szavak sincsenek. Nem csak, hogy betartja, amit ígér, még többet is ad! Ritka az ilyen szolgáltató. Ha valakinek segítségre van szüksége a céges pénzügyek átlátásához és rendszerbe foglalásához, akkor a legjobb helyen jár! Nem számít, hogy mekkora a bevétel vagy mennyire kusza jelenleg a helyzet, Ádám biztos, hogy meg tudja oldani! Munkádat és lelkiismeretességedet ezúton is köszönöm!Gabor Lehr2023-10-30Ádám szakértelme és a téma iránti szeretete fantasztikus segítség volt cégünknek. Sikerült kimozdulnunk a vakon repülés állapotából és 1-2 hónap alatt eljutottunk oda hogy tiszán látjuk a cég pénzügyeit és tudunk stratégiailag tervezni a jövőre nézve.Zoltán Dallos - üzlet, utazás, marketing2023-10-02Köszönöm a konzultációt, hasznos ötleteket és tanácsokat kaptam a vállalkozásunk fejlesztésére vonatkozóan! ????Dániel Kis2023-04-22Az Ádámmal való közös munka előtt azt hittük, hogy jól ismerjük vállalkozásunk pénzügyeit és megfelelően tervezünk, az első beszélgetések után viszont egyérteművé vált, hogy még ha nem is csináltuk rosszul, de ennél sokkal jobban is csinálhatnánk azt. A közös munka kapcsán javítottunk az árazásunkon, erősdött a cég nyereségessége és alapvetően jobban ismerjük a vállalkozásunkat mozgató pénzügyi és kapacitás értékeit. Ezzel a tudással és segítséggel a tervezés is sokkal tudatosabb és teljesíthetőbbé vált. Szerintem minden cégvezetőnek, aki azt hiszi jól csinálja, de észre is veszi hónap végén az árulkodó jeleit annak, hogy ebben nem lehet biztos érdemes bevonnia olyan tanácsadói tudást a cég életébe, amit Ádám is képvisel.Ádám Tasnádi2023-03-10Ádám nagy segítségünkre volt az árképzési stratégiánk finomításában, a margin stratégiánk pontosításában és a kontrolling rendszerünk fejlesztésében. Úgy érzem, a közös munkának köszönhetően könnyebben megtaláljuk a növekedéshez szükséges fókuszt! Felkészült szakember, hatékony, segítőkész! Bátran ajánlom!Ágnes Göcző2022-09-01Online megbeszélés formájában, Ádám könnyedén átsegített egy összetettebb céges pénzügyi kérdésen, ami már régóta foglalkoztatott. A megbeszélés után ezt az öszetett kérdést modellező táblázatot is megkaptam, amit azóta is használok. Csak ajánlani tudom!
Nyereség és átláthatóság növelése a cégedben
Nagyon röviden ebben segítek az ügyfeleimnek. A nyereség sok minden miatt fontos, én ezek közül kettőt emelnék ki: a küldetésedet és az osztalékot. Akár valamilyen nagy küldetésért dolgozol, akár “csak” annyi a célod, hogy sok pénzt vigyél haza vállalkozóként, akár mindkettő igaz rád, egy dolog biztos: nyereség nélkül nem fog menni!
Az átláthatóság pedig azért fontos, mert egyszerűen sokkal nyugodtabb leszel tőle, gyakorlatilag jobban alszol, ha tisztán látsz. Ezt nem én mondom, az ügyfelek jelzik vissza. Bárhol tarts most a cégeddel pénzügyileg (veszteség – nullszaldó – nyereség), ha ezt tisztán látod, és azt is, hogy mi az oka és min kell változtatnod, akkor sokkal nyugodtabban fogsz dolgozni.
Kikkel dolgozom?
Olyan vállalkozókkal, cégvezetőkkel dolgozom, akiknek határozottan célja a profitábilis működés és a pénzügyi tisztánlátás.
Az nem baj, ha még nem tartasz itt, hiszen épp ebben segítek majd, csak tényleg akarj eljutni ide. Az is fontos, hogy nyitott légy az újra, a változásra, más tanácsaira és meglátásaira
Továbbá az is fontos számomra, hogy ne úgy akarj magas nyereséget elérni, hogy mindenkit lehúzol egy kicsit: a munkatársaidat, a beszállítókat és az ügyfeleket is.
Számomra elsődleges prioritás az értékteremtés és a win-win gondolkodás, és hasonló gondolkodású ügyfelekkel szeretek és tudok jól együtt dolgozni.
Miről szól a szolgáltatás, hogyan dolgozunk?
A szolgáltatás tényleg arról szól, és az a célja, hogy növeljük a nyereséget és az átláthatóságot a cégedben.
Ha együtt dolgozunk, az az érzésed támadhat, mintha a tulajdonostársad lennék. Közben mégis objektíven, egy üzletileg jól látó szemmel tekintek a vállalkozásodra.
A controlling szemléletet, a controlling eszközeit, az erős tulajdonosi és “business” szemléletemet és az emberi oldalamat, az empátiámat is használom a munka során.
Ha együtt dolgozunk, akkor őszintén érdekel a céged és Te is! Ezt tapasztalni fogod.
A különböző méretű és különböző iparágból érkező ügyfelekkel való munka során egyre csak gyűlik a tudás és a tapasztalat, illetve egyre inkább sikerül egy keretet adni a szolgáltatásnak.
Emellett mégis személyre szabott a munka, hiszen a Te céljaidat, készségeidet, igényeidet is figyelembe véve alakítjuk az utat.
A közös munka során:
- lefektetjük a stratégiát
- segítek a technikai megvalósításban
- mindezt controlling szakmai alapokra építve
- összeállítom a kimutatásokat és riportokat, amik segítenek a tisztánlátásban
- segítek értelmezni azt, amit látunk
- tanácsokat adok, megoldok feladatokat, segítek megválaszolni kérdéseket
Miről szól a szolgáltatás, hogyan dolgozunk?
A szolgáltatás célja, hogy folyamatosan tiszta legyen előtted, hogy mi történik a cégben pénzügyileg, és ez segítsen téged az üzleti döntésekben.
Ha együtt dolgozunk, az az érzésed támadhat, mintha a tulajdonostársad lennék. Közben mégis objektíven, egy üzletileg jól látó szemmel tekintek a vállalkozásodra.
- Kontrolling stratégia lefektetése
- Kontrolling rendszer kialakítása a bevétel és kiadás adatokra alapozva
- A pénzügyi átláthatóságot biztosító riportok és kimutatások kialakítása
- A havi riportok közös értékelése üzleti tanácsadás formájában
- Pénzügyi tervezés, terv-tény összehasonlítások
- Nyereség / veszteség kimutatása üzletágak, projektek, ügyfelek stb. szintjén
Nem csak a számokat tologatjuk!
Az együttműködés eredménye, hogy pénzügyileg tudatos vállalkozóvá válsz, illetve változni fog a szemléleted. Ez a szemléletváltozás abban nyilvánul majd meg, hogy képes leszel „profit szemlélettel” dolgozni.
Tehát már nem csak azt figyeled majd egy-egy üzleti lehetőségben, vagy egy döntés meghozása előtt, hogy mekkora bevételről van szó, hanem azt is, hogy hogyan hat az adott dolog a cég eredményére!
Hogy néz ki mindez a gyakorlatban?
A tapasztalataim alapján 3 fő feladat van, amiket ha elindítunk és egy erős szinten kidolgozunk, akkor nagy értékkel bírnak a nyereség és az átláthatóság tekintetében.
#1 kialakítjuk a pénzügyi átláthatóságot, ami egy céges műszerfalon vagy pénzügyi dashboardon fut össze.
Ennek van egy technikai része, hogy honnan tudjuk beszerezni a bevétel és kiadás (+ egyéb, az üzletedre jellemző) adatokat, majd összekapcsolni ezeket. Illetve van egy szakmai része, amikor Rád és a cégedre szabva kialakítunk egy struktúrát a pénzügyekben.
Ez nagyon fontos, mert később ez adja majd az alapját az átláthatóságnak. Meghatározzuk az üzletágakat, divíziókat a cégben, és elkezdjük vizsgálni, hogy ezek HOGYAN teljesítenek és MIÉRT úgy, ahogy.
Ha kialakítottuk ezt a rendszert (amit jellemzően folyamatosan fejlesztünk kicsit), akkor együtt értékeljük folyamatosan az eredményeket. Ha veszteségeket látunk, akkor megkeressük az okokat és a feladatokat, ha “szépek” a számok, akkor is levonunk tanulságokat és megfigyeljük min lehetne még javítani.
Figyeljük a bevételeket, költségeket, árréstömeget, fedezetet, és hogy ezeken hogyan tudunk javítani. Megkeressük, hogy mi mozgatja leginkább a számokat.
#2 bevezetjük az üzleti tervezést, a pénzügyi tervezést a cégedben.
A tiszta képre alapozva olyan tervet készítünk, ami értékes számodra, amit rendszeresen előveszel és használsz. A tervben gyakorlatilag minél kisebb hibaszázalékkal modellezzük a jövőt.
Ez segít levetíteni, hogy milyen eredmények várhatóak, illetve egy másik oldalról megközelítve azt is, hogy hogyan tudunk eljutni a megcélzott eredményekhez.
A tervezés nagyban hozzájárul majd a jövőbeni nyereséghez, mert látni fogjuk belőle, ha jelenleg irreálisak a célok, és azt is, hogy hol és min kell változtatni ahhoz, hogy el tudjuk érni az elsőre irreálisnak tűnő célt. Ugyanúgy azt is látni fogjuk, ha alá lőttük a célt. Ez a cél egyébként pénzügyi cél, tehát konkrétan adózás előtti eredményt, vagy akár osztalékot tervezünk.
#3 kidolgozzuk a céged árképzését, figyelembe véve az #1 és a #2 pontot.
Az árképzés kidolgozása nagyon fontos. Ennek szemléltetésére két rövid képlet:
Nyereség = Bevétel – Költségek
Bevétel = Eladott mennyiség X ÁRAK
Ez alapján az áraid erős hatással vannak a bevételre, a bevételen keresztül pedig a nyereségre. A cél az, hogy tudatosan és átláthatóan árazz. Együtt dolgozunk azon, hogy JÓ árakkal dolgozzon a céged:
- ami fedezi a termék/szolgáltatás költségeit
- ami fedezi a cég működési költségeit
- ami átmegy a piac – olykor – kíméletlen szűrőjén
- illetve nem utolsó sorban, ami minél magasabb nyereséget tartogat magában.
Ezen 3 fő téma és feladat mellett, a teljesség igénye nélkül olyan feladatokon dolgozunk, mint:
- önköltségszámítás kialakítása, javítása
- utókalkuláció bevezetése és folyamatos végzése, majd értékelése
- költségoptimalizálás
- veszteség/nyereség okának feltárása és megoldások keresése
- kapacitások tervezése és az azokkal való gazdálkodás
- különböző hatékonyságok vizsgálata
Még egy fontos dolog: nem csak a számokat tologatjuk!
Az együttműködés eredménye, hogy pénzügyileg tudatos vállalkozóvá válsz, illetve változni fog a szemléleted. Ez a szemléletváltozás abban nyilvánul majd meg, hogy képes leszel „profit szemlélettel” dolgozni.
Tehát már nem csak azt figyeled majd egy-egy üzleti lehetőségben, vagy egy döntés meghozása előtt, hogy mekkora bevételről van szó, hanem azt is, hogy hogyan hat az adott dolog a cég eredményére!
Mikor tudunk együtt dolgozni?
Akkor tudunk együtt dolgozni, ha tényleg nyereségessé akarod tenni a céged, vagy növelni akarod a nyereséget, és hajlandó vagy ezért dolgozni.
Legalább 2 féle célt tartok fontosnak, amit a közös munka során érdemes meghatározni és a “szemünk előtt” tartani:
- egy pénzügyi célt, hogy mit akarsz elérni, mivel lennél elégedett és boldog
- és egy NEM pénzügyi célt: mit akarsz elérni a cégeddel, hova akarsz eljutni, milyen céget akarsz építeni
Ezekért tudunk együtt dolgozni, és persze behozhatsz több konkrét célt is, ha van a tarsolyodban.
Az együttműködés akkor a leghatékonyabb, ha Te is aktívan kiveszed a részed, proaktív vagy, készülsz a konzultációkra, hozol be kérdéseket és témákat, és természetesen elvégzed azokat a feladatokat, amiket megbeszéltünk.
Érdemes befektetésként tekinteni a munkára, ami sokszorosan megtérül majd. Megtérül abban, hogy fejlődik a céged, eredményesebbé válik. Megtérül abban is, hogy fejlődsz Te is, mint vállalkozó, cégvezető, üzletember. Mindkettőt – a céged és a saját fejlődésedet – hosszú távon tudod majd kamatoztatni.
Cégméret alapján dolgoztam már ~100 milliós és több 10 milliárdos árbevételt termelő cégekkel. Minél nagyobb a céged, annál nagyobb hatást tudunk elérni.
(Csak gondolj bele, hogy mennyi pénzt jelent az, ha csupán 1-2%-kal növekszik a bevétel arányos nyereség a cégedben!)
Ki vagyok én?
Erre a célra készült egy hosszabb írás a sztorimról, ezt itt éred el. Javaslom, hogy olvasd el, mielőtt megkeresel.
Röviden mégis bemutatkozom. Csehil Ádámnak hívnak, controlling és business tanácsadással és szolgáltatással foglalkozom. Az értékteremtéshez a Your Profit Consulting Kft. nevű cégem adja a kereteket. (a névválasztás nem véletlen 🙂 )
Emellett én vagyok a Nyereséges Vállalkozás Podcast házigazdája, és a Nyereséges Vállalkozás Blog szerzője. Ez a két formátum az, ahol ingyen is nagy segítséget kapsz ahhoz, hogy eredményesebb céget építs.
Volt szerencsém együtt dolgozni milliárdos EREDMÉNY-t termelő cégekkel, és ~100 milliós bevételt és minimális nyereséget termelő vállalkozásokkal is. Dolgoztam gyártó, kereskedő és szolgáltató cégekkel is.
A feladat mindenhol egy kicsit más, egyedi, úgymond “cégspecifikus”, a cél azonban cégmérettől és iparágtól függetlenül hasonló: növelni a nyereséget és az átláthatóságot.
Ki vagyok én?
Erre a célra készült egy hosszabb írás a sztorimról, ezt itt éred el. Javaslom, hogy olvasd el, mielőtt megkeresel.
Röviden mégis bemutatkozom. Csehil Ádámnak hívnak, controlling és business tanácsadással és szolgáltatással foglalkozom. Az értékteremtéshez a Your Profit Consulting Kft. nevű cégem adja a kereteket. (a névválasztás nem véletlen 🙂 )
Emellett én vagyok a Nyereséges Vállalkozás Podcast házigazdája, amit jó szívvel ajánlok figyelmedbe.
Volt szerencsém együtt dolgozni milliárdos EREDMÉNY-t termelő cégekkel, és 50-100 milliós bevételt és minimális nyereséget termelő vállalkozásokkal is. Dolgoztam gyártó, kereskedő és szolgáltató cégekkel is.
A feladat mindenhol egy kicsit más, egyedi, úgymond “cégspecifikus”, a cél azonban cégmérettől és iparágtól függetlenül hasonló: növelni a nyereséget és az átláthatóságot.
A szolgáltatás technikai részletei
Legyen egy nagy cél: illetve inkább kettő. Ahogy korábban írtam, legyen egy nagy pénzügyi célod, aminek elérésén dolgozunk majd, és jó ha van “nem pénzügyi” célod is!
Módszertan: a tapasztalataim azt mondatják velem, hogy 50%-ban van szó kontrollingról, a másik 50%-ban pedig üzletről – cégvezetésről – és Rólad. Ezek az arányok a munka során változnak, de semmiképp se egy száraz, agyzsibbasztó együttműködésre számíts.
Én végzem a technikai megvalósítást és a rendszer kialakítását valamint üzemeltetését. Rendszeresen konzultálunk, együtt értelmezzük a riportokat, segítek megválaszolni üzleti kérdéseket, tanácsokat adok neked ahhoz, hogy több nyereséget termeljen a céged.
A konzultációk jellemzően nagyon fókuszáltan, de közben jó hangulatban telnek. A módszertan tekintetében mindenképp szükség lesz adatokra (bevétel, kiadás/költség, egyéb üzleti adatok), amikre alapozhatjuk a kontrollingot. Az üzleti részt pedig a kontrollingból jövő információkra építjük.
Helyszín és idő: online, videóhívás formájában dolgozunk, és a feladatok alapján határozzuk meg, hogy hányszor „találkozunk” egy hónapban. Ezek az alkalmak átlagosan 1,5 órásak. (van akivel csak havonta egy alkalommal konzultálunk, van akivel hetente egyszer)
A konzultációk között írásos formában, emailen keresztül dolgozunk együtt. Itt is meg tudunk vitatni 1-1 kérdést, beszámolsz a haladásról és a felmerülő akadályokról, feladatokról, kérdésekről, amiket meg kell oldanunk.
Időtartam: legalább 6 hónapos együttműködéssel érdemes számolnod, ami után eldöntjük, hogy akarunk-e továbbra is együtt dolgozni. 3 hónap után ÉREZNI fogod, hogy hasznos és értékes számodra a közös munka, később pedig jó eséllyel a számokból is ezt látjuk majd.
Díjazás: a díjazás alapvetően havidíj alapú. A közösen meghatározott célokat vesszük alapul, én pedig azon dolgozom, hogy segítsek neked ezeket elérni.
Részletes árajánlatot akkor tudok adni Neked, ha tartunk egy díjmentes első konzultációt, és megismerjük egymást, megismerem a cégedet és a feladatot.
Sikeres együttműködés esetén a tanácsadás díja egy 6-12 hónapos munka során az időszak végére már megtérül majd, később pedig többszörösen is, pláne ha idő közben növekszik is a céged.
A rendszer(ek) amit kialakítunk, a tudás és tapasztalat amivel gazdagodsz közben, és az a szemléletbeli változás amin átmész majd örökre veled marad, és segít eredményesebben vállalkozni.
A szolgáltatás technikai részletei
Módszertan
A tapasztalataim azt mondatják velem, hogy 50%-ban van szó kontrollingról, a másik 50%-ban pedig üzletről. Ezek az arányok a munka során változnak, de semmiképp se egy száraz együttműködésre számíts.
Én végzem a technikai megvalósítást és a rendszer kialakítását valamint üzemeltetését. Rendszeresen konzultálunk, együtt értelmezzük a riportokat, segítek megválaszolni üzleti kérdéseket, tanácsokat adok neked ahhoz, hogy több nyereséget termeljen a céged.
Mire lesz szükség Tőled?
Te adod a szükséges adatokat, amik most is ott vannak a cégedben, csak lehet nem használjátok semmire.
Emellett szánd rá az időt, hogy havonta legalább egyszer konzultáljunk (ez havonta max. 1,5 óra)! A konzultációk jellemzően nagyon fókuszáltan, de közben jó hangulatban telnek.
A kontrollingot az adatokra alapozzuk, az üzleti részt pedig a kontrollingból jövő információkra építjük.
Helyszín és idő
Online, videóhívás formájában dolgozunk, és a feladatok alapján határozzuk meg, hogy hányszor „találkozunk” egy hónapban. Ezek az alkalmak átlagosan 1,5 órásak. (van akivel csak havonta egy alkalommal konzultálunk, van akivel hetente egyszer)
A konzultációk között írásos formában, emailen keresztül dolgozunk együtt. Itt is meg tudunk vitatni 1-1 kérdést, beszámolsz a haladásról és a felmerülő akadályokról, feladatokról, kérdésekről, amiket meg kell oldanunk.
Közben a rendszert én üzemeltetem és fejlesztem a közösen meghatározott igények alapján.
Díjazás és időtartam
A szolgáltatás díjazása havidíj alapú, aminek a költsége jól tervezhető.
Részletes árajánlatot akkor tudok adni Neked, ha tartunk egy díjmentes első konzultációt, és megismerjük egymást, megismerem a cégedet és a feladatot.
Időtartam tekintetében 3-4 hónap alatt összeáll a rendszer első verziója, ami olyan szintű, hogy már értéket jelent a számodra.
Ezután minél tovább együtt dolgozunk, annál mélyebbre ásunk és annál több értéket kapsz a közös munkából! (ami ideális esetben nyereségként csapódik majd le a cégedben)
Összefoglalva
Te adod az adatokat, én kialakítom és működtetem a rendszert és a riportálást. Együtt értelmezzük a kontrolling riportokat és segítek megválaszolni a kérdéseidet.
Beleteszel egy jól tervezhető havidíjat és havonta 1-2 óra munkát, cserébe teljesen átlátod a pénzügyeket és erre alapozva vezeted a cégedet.
A rendszer(ek) amit kialakítunk, a tudás és tapasztalat amivel gazdagodsz közben, és az a szemléletbeli változás amin átmész majd örökre veled marad, és segít eredményesebben vállalkozni.
Miért jelentkezz most?
- Minél hamarabb elkezdünk együtt dolgozni, annál hamarabb jönnek majd az eredmények is.
- Egyszerre csak limitált „mennyiségű” ügyféllel dolgozom – előfordulhat, hogy várnod kell.
- Ne hagyd, hogy a konkurenciád hamarabb megkeressen mint Te!
Kapcsolatfelvétel
Itt tudod felvenni velem a kapcsolatot, hogy elindítsuk a folyamatot. Ha jelentkezel, akkor én hamarosan keresni foglak, és egyeztetünk egy díjmentes konzultációt, ahol mesélek a szolgáltatásról, kérdezhetsz, és eldöntheted, hogy készen állsz-e a közös munkára!